De mooiste strandvakanties

Dichter bij dan je denkt

Flexibel je eigen reis samenstellen

Direct startenStel je vraag


​​​​​​​Veel gestelde vragen


​​​​​​​Algemeen

Is de rondreis Planner lid van de SGR en ANVR

Ja alle boekingen die gemaakt worden in de Rondreis Planner van United Travel vallen onder de SGR (3642), ANVR (5471) garantie en het calamiteitenfonds. De SGR (ofwel Stichting Garantie Reisgelden) staat in voor uw vooruitbetaalde reisgelden, indien de betrokken reisagent wegens financieel onvermogen niet presteert. De Rondreis Planner van United Travel is daarom lid van de SGR om zo zekerheid te bieden in een financieel ongunstige situatie. De ANVR is een belangrijke brancheorganisatie in de reiswereld. De ANVR staat voor kwaliteit, en elk lid dient zich dan ook te houden aan de kwaliteitswaarborgen van de ANVR.  De ANVR ziet er bijvoorbeeld op toe dat er eerlijke reisvoorwaarden worden gebruikt en veilig en verantwoord kan worden betaald betaald.

Waarom het calamiteitenfonds?

Stel, je bent op vakantie en tijdens je reis krijg je te maken met een natuurramp. Of er breken ernstige rellen uit. Grote kans dat je je reisprogramma moet aanpassen. Of dat je naar een ander hotel moet. Soms moet een reis zelfs helemaal worden afgebroken en zul je weer terug naar Nederland moeten. Dat kost natuurlijk geld. Maar wie betaalt dat? Het Calamiteitenfonds betaalt die extra kosten die ontstaan doordat een reis moet worden aangepast. En als de reis moet worden afgebroken dan zorgt het fonds voor een vergoeding voor de niet genoten reisdagen. Maar let op: alleen wanneer je boekt bij een reisorganisatie die is aangesloten bij het Calamiteitenfonds kun je aanspraak maken op deze regelingen!

Waarom ontvang ik geen bevestigingsmail?

Normaal gesproken ontvangt iedereen, gelijk na betaling, een bevestigingsmail. Wellicht dat deze in de “spam” terecht is gekomen? Zo niet neem dan contact met ons op en we versturen de mail gewoon opnieuw.

Kan ik ook telefonisch boeken?

Ja dat kan, of je kunt een opgeslagen reis naar ons toe mailen voor advies of vragen, maar ook kunnen we bij u thuis langskomen om de reis door te nemen.

Hoe kan ik betalen?
Je kunt via iDeal, Mastercard en Visa betalen.

Is het mogelijk om in termijnen te betalen?
Ja dat is mogelijk. Neem gerust contact met ons op om het door te nemen.

Ik ben mijn vouchers kwijt. 
kan gebeuren, we sturen ze gewoon nogmaals toe. Vergeet ook niet de App te downloaden, hier zetten we ook alle belangrijke papieren in zodat je ze op reis altijd bij de hand hebt.


​​​​​​​

Op reis

Welke reisdocumenten moet ik meenemen op vakantie?

Het beste kun je alle vouchers meenemen die je van ons hebt gekregen. Maar je kunt ze ook altijd online inzien via de Rondreis-Planner account. Heb je ook een vlucht via ons geboekt? Dan kunt je tevens online inchecken op de website van de vliegtuigmaatschappij. Daarna kun je je boardingspassen uitprinten en meenemen op reis. Naast de vouchers en/ of boardingpassen moet je ook een geldige ID-kaart of geldig paspoort meenemen (ook baby’s). Indien van toepassing een geldig visum. Als je twijfelt of je een visum nodig hebt, adviseren wij u om contact op te nemen met de ambassade of met het consulaat van het betreffende land voor advies en informatie, of ons even bellen/ mailen.

Moet ik een annulerings- en/of reisverzekering afsluiten?

Beide verzekeringen zijn niet verplicht, maar wel verstandig om deze af te sluiten. Je weet tenslotte nooit wat er kan gebeuren voor of tijdens de reis.  Je kunt bij het boeken dit gelijk regelen.

Moet ik voor mijn vlucht verplicht online inchecken?

In enkele gevallen is het verplicht om online in te checken. Bijvoorbeeld bij: Ryanair, Easyjet en Wizzair. Online inchecken kun je doen op de website van de luchtvaartmaatschappij zelf. Gebruik hiervoor het boekingsnummer van de vliegtuigmaatschappij. Deze staat op je online voucher vermeld. Vergeet je boardingpass niet te printen en mee te nemen op reis.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Handbagage is altijd bij de prijs inbegrepen. Raadpleeg de website van de luchtvaartmaatschappij voor de juiste afmetingen en het gewicht. Deze verschillen namelijk per luchtvaartmaatschappij.
Daarentegen is ruimbagage meestal niet bij het ticket inbegrepen. Raadpleeg je voucher of je wel of niet ruim bagage gratis mee mag nemen. Zit het er niet bij in dan kun je ruimbagage bijboeken op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Wijzigingen en annuleringen

Er staat een fout in mijn reisbescheiden. Hoe kan ik dit corrigeren?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen vervolgens direct contact opnemen met de leverancier en vragen of een kosteloze wijziging mogelijk is. Soms zijn er kosten aan verbonden met name als er een fout staat op het vliegticket.

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

Als je je boeking wilt annuleren neem dan contact met ons op, liefst per email. Het email adres is info@rondreis-planner.nl

Krijg ik geld terug als ik annuleer?

Het bedrag wat je terug krijgt wordt bepaald door de annuleringsvoorwaarden. De annuleringskosten kun je terug vinden in je account. De hoogte hiervan wordt mede bepaald door de datum waarop je annuleert.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

De annuleringsvoorwaarden staan vermeld op uw voucher. Raadpleeg hiervoor uw account op de website van www.rondreis-planner.nl Daarnaast staan de annuleringsvoorwaarden te allen tijde vermeld tijdens uw boekingsproces namelijk, op de pagina ‘Persoonsgegevens’.

Hulp onderweg

Wat moet ik doen in geval van nood?

Bent u in acute nood en/of gevaar? Bel het alarmnummer van het betreffende land. Voor de Europese Unie en in een aantal andere landen is het alarmnummer 112. Daarnaast staat er ook een (nood)nummer op je Rondreis Planner voucher vermeld. Let op: de medewerkers van dit noodnummer kunnen je alleen helpen met vragen over je reis.

Ik ben zojuist in de accommodatie aangekomen en het is niet wat ik ervan had verwacht. Wat moet ik doen?

We adviseren je om naar de receptie te gaan van je hotel en tevens ons zo snel mogelijk op de hoogte brengen. Wellicht is er nog een andere kamer beschikbaar die voldoet aan je wensen. Kom je er niet uit met het hotel? Wij helpen je graag verder.

Hoe dien ik een klacht in?

Indien je een klacht hebt over de afhandeling van de boeking of de dienstverlening van de Rondreis Planner, dan kun je dit per mail uiterlijk één maand na terugkomst van je vakantie doorgeven.

Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes